سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع شیشه های تزیینی و دیوارکوب

در سال های اخیر، سازندگان شیشه پیشرفت های چشمگیری در فناوری های خود داشته اند و طیف وسیعی از کاربردهای تزئینی شیشه را ایجاد کرده اند که به طور خاص توسط معمارانی که به دنبال طرح های متمایز، رنگارنگ هستند مورد توجه قرار می گیرد این نوع شیشه های تزیینی درب اتوماتیک شیشه ای از نظر بصری بسیار جالب و مورد توجه هستند. اما کاربردهای انواع شیشه های تزیینی و دیوارکوب چیست؟ و این الگوها، رنگ ها و تصاویر در واقع چگونه اعمال می شوند یا در شیشه گنجانده می شوند؟

انواع شیشه های تزیینی و دیوارکوب

انواع شیشه های تزیینی و دیوارکوب هستند که در ادامه معرفی خواهند شد:

  • شیشه دو رنگ
  • سرامیک فریت
  • چاپ دیجیتال سرامیک
  • شیشه اسیدی و طرح دار
  • شیشه لبه سندبلاست
  • شیشه لمینت

بیشتر بخوانید: معرفی انواع درب های پارتیشن شیشه ای

شیشه دو رنگ

نمایشگرهای شیشه ای رنگی در شرایط مختلف نور، رنگ راهنمای خرید پارتیشن شیشه ای را منعکس می کنند. این باعث تغییر رنگ و هم چنین تأثیر حرکت رنگ در یک شیشه می شود. شیشه دو رنگ ممکن است در دو گزینه شفاف و مات موجود باشد و برای کاربردهای داخلی و خارجی مناسب است.
شیشه ای که با استفاده و ترکیب چند لایه میکرو اکسید فلز روی سطح شیشه ایجاد می شود و طول موج های مختلف نور را منتقل یا منعکس می کند و در نتیجه مجموعه ای از رنگ ها را ایجاد می شود. لایه های نازک اکسیدها دارای ضخامت کلی 3 تا 5 میلیونیم اینچ بوده و برای ذوب شدن و چسبیدن به سطح شیشه در کوره پخته می شوند.

سرامیک فریت

سرامیک را می توان روی شیشه به کار برد و به یک پوشش دائمی مات تبدیل کرد. روکش نصب پارتیشن شیشه ای سرامیکی شامل روکش ابریشم و شیشه اسپندل می باشد. سرامیک به کاهش تابش مستقیم، افزایش گرما و نور مرئی کمک می کند، در حالی که نمای بیرونی را با ظاهری متمایز، با الگوهای مختلف از اشکال ساده و طرح های پیچیده، ارائه می دهد. سرامیک فریت را می توان با هر تعداد پوشش، رنگ و شیشه های بازتابنده در کاربردهای مختلف مانند عایق یا لمینت ترکیب کرد. می توان آن را از طریق فرآیند ساخت ابریشم یا شیشه های نازک نیز ساخت و استفاده کرد.

چاپ دیجیتال سرامیک

چاپ دیجیتال سرامیک شامل چاپ دیجیتالی تصاویر مستقیم بر قیمت شیشه سکوریت روی شیشه است. عملکرد این نوع شیشه های تزئینی مشابه سرامیک است. تقریباً هر طرح رنگی را می توان روی شیشه تکرار کرد. چاپ سرامیکی دیجیتال عموماً برای کاربردهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
هنر دیجیتال یک ویژگی بصری است که در رایانه ایجاد می شود. فایل دیجیتالی را می توان صرفاً از طریق کامپیوتر یا از منبع دیگری دریافت کرد، مانند عکس اسکن شده یا تصویری که با استفاده از نرم افزار گرافیک بردار ترسیم شده است. هنر دیجیتال را می توان با چاپ روی شیشه، روکش ها و لایه های دیگر منتقل کرد.
چاپ دیجیتال همچنین می تواند رنگ واقعی عینک هایی مانند Starphire® Glass را تقویت کند. می توان آن را به عنوان روکش یا چاپ روی شیشه های سنگین استفاده کرد. چاپ دیجیتال سرامیک برای شیشه هایی با روکش کم مناسب نیست.

انواع شیشه های تزیینی و دیوارکوب
شیشه اسیدی و طرح دار

شیشه ای که با یک ماده اسیدی مانند هیدروفلوریک اسید شیمیایی درست شده است تا سطحی ایجاد کند که نور منتقل شده را پخش کرده، تابش مستقیم را کاهش داده و ظاهری "یخ زده" داشته باشد. اسید روی شیشه برای پخش نور، کاهش تابش مستقیم و به دست آوردن ظاهر شفاف استفاده می شود. ممکن است برای مصارف داخلی و خارجی استفاده شود. اسید روی آینه برای به دست آوردن بازتاب مناسب استفاده می شود و ظاهری مات ایجاد می کند. شیشه اسیدی را می توان برای ارائه در سطوح مختلف شفافیت، به طور یکنواخت در کل سطح یا در مناطق انتخاب شده ایجاد کرد که الگوهای شیشعقصتزئینی ایجاد می کند.
شیشه های اسیدی با یک ماده اسیدی مانند هیدروفلوریک اسید، برای تولید یک قیمت پارتیشن شیشه ای سطح که نور منتقل شده را پخش می کند، تابش مستقیم را کاهش می دهد و ظاهری "یخ زده" دارد. شیشه اسیدی طرح دار عموماً شیشه ای است که دارای اسید است. در محیط های مختلفی مانند دیوارهای جدا کننده، دیوارپوش ها، پارتیشن ها و محوطه های اداری، محوطه دوش و حمام، کف، پله ها و نرده ها و درها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای بیرونی آن شامل اسپندرل، نورگیر، سایبان، دهلیزها و درها است.

شیشه تزیینی روکش دار

شیشه شامل مجموعه ای از دو یا چند سطح شیشه ای است نصب درب اتوماتیک شیشه ای که به طور دائمی با یک لایه که روی آن قرار گرفته و جنس آن از شیشه نیست، محافظت می شود و شیشه را در هنگام خرد شدن در جای خود نگه می دارد. این روکش ها ممکن است در اشکال مختلف مثلا شفاف و مات با رنگ ها و طرح های گرافیکی مختلف باشند. لمینت ها ممکن است شامل یک یا چند جزء تزئینی باشند. لمینت ها را می توان با استفاده از شیشه های تزئینی، لایه های تزئینی یا ترکیب انواع مواد تزئینی و موارد دیگر تولید کرد.

بیشتر بخوانید: پارتیشن شیشه ای

شیشه دیوار کوب چیست؟

شیشه دیوارکوب، طبق تعریف، معمولاً یک چراغ روشنایی دیواری است که با استفاده شیشه سکوریت از دیوار به عنوان تکیه گاه آن، نصب می شود. چنین چراغ هایی معمولاً نور آن، به سمت بالا هدایت می شوند و وجود آن ها برای دوران ماقبل مدرن است، زمانی که از وسایلی مانند ششه دیوار کوب برای نگه داشتن شمع و مشعل استفاده می شد. دیوارپوش های مدرن دارای اشکال و اندازه های بسیار متنوعی هستند و عموماً به نوعی منبع نور الکتریکی نیاز دارند.
اصطلاحات "نور دیواری" و "دیوارکوب" اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند قیمت درب اتوماتیک شیشه ای و اساساً یک معنی را دارند و آن هم چراغی که روی دیوار نصب شده است. با این حال، اگر بخواهیم به جزئیات فنی بپردازیم، منبع نور آن معمولاً با شیشه پوشانده می شود. با این حال، چراغ ها به ندرت بر اساس این تفاوت های فنی طبقه بندی می شوند. طراحان و تولیدکنندگان روشنایی امروزه معمولاً لامپ های دیواری را در کنار هم قرار می دهند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید پارتیشن شیشه ای با همکاران ما در پویادر آ?رکا در ارتباط باشید