سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای نرده شیشه ای

نرده شیشه ای در واقع وسیله‌ای است که امروزه در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده‌های مختلفی می‌کنند. از این نرده مدرن می‌توانید به راحتی در کنار تراس، راه‌ پله‌ها، ویدها، پرتگاه‌ها و یا هر جای دیگری که دوست داشتید، استفاده کنید. این وسیله را می‌توانید جایگزین نرده‌های استیل یا فلزی کنید و از مزایای آن‌ها بهره ببرید.

در نرده‌های شیشه‌ای به‌ طور معمول از شیشه سکوریت‌هایی استفاده می‌کنند که ضخامت آن بین 5، 6، 8 یا 10 میلی‌متر باشد. هر چقدر تعداد و ضخامت این لایه‌ها بیشتر باشد، شیشه موردنظر نیز از استقامت و کیفیت بیشتری برخوردار است. در برخی مواقع نیز می‌توانید از حالت ترکیبی برای نرده و حفاظ‌های شیشه‌ای‌تان استفاده کنید. مثلاً می‌توانید پروفیل استیل را در کف به‌ عنوان یک‌ پایه نگهدارنده به کار ببرید، شیشه سکوریت لمینت شده نیز در وسط قرار بگیرد و در سطح فوقانی نیز از یک دستگیره بهره بگیرید.

نرده استیل به‌ همراه شیشه سکوریت، جزء رایج‌ ترین حالت‌هایی هستند که برای ساخت حفاظ‌های شیشه‌ای به کار می‌روند و شما نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نرده‌های شیشه‌ای دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه مطلب قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: پارتیشن شیشه ای

معرفی انواع نرده شیشه ای

  • نرده شیشه ای دفنی

این مدل از نرده‌های شیشه‌ای، به صورت توکار هستند و  پایه‌های ‌شان درون زمین به‌ صورت پنهان نصب می‌شوند و فقط شیشه آن‌ها قابل‌ مشاهده است. نرده یا هندریل شیشه‌ای دفنی به 2 صورت فولادی و u چنل ساخته می‌شود.

در این وسیله شیشه سکوریت را درون پروفیل قرار می‌دهند، به‌ همین‌ علت نیز فضای بیشتری برای دید کاربران به وجود می‌آید. لبه‌های شیشه سکوریت در نرده‌های شیشه‌ای توکار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند تا هنگام گرفتن شیشه به دست آسیب به پوست وارد نشود. این گزینه از نرده‌های شیشه‌ای بیشتر در بالکن‌ها به عنوان حفاظ استفاده می‌شوند.

  • نرده شیشه ای اکسپوز

نرده شیشه ای اکسپوز یکی دیگر از مدل‌های نرده سکوریت است که برخی از افراد آن را با نام نرده روکار می‌شناسند. این مدل از هندریل شیشه‌ای به صورت شیشه‌های یک پارچه و یک‌دست در داخل پروفیل‌های آلومینیومی نصب می‌شوند. شما می‌توانید خیلی راحت شیشه‌های این نرده را تعویض کنید و زیبایی فضای مورد نظرتان را نیز دوچندان کنید.

  • نرده شیشه ای فیکس پوینت

یکی دیگر از انواع مدل نرده‌های شیشه‌ای، مدل دکمه‌ای یا فیکس پوینت است. این نوع نرده قیمت درب اتوماتیک شیشه ای از 2 قسمت اصلی؛ بست پوینت گلس و شیشه سکوریت تهیه شده‌ است و زیبایی خاصی دارد. هندریل شیشه‌ای فیکس پوینت فضای دید نسبتاً بالایی را به کاربران خود می‌دهد. شیشه سکوریت به‌ کار رفته در هندریل شیشه‌ای پوینت گلاس، حدودا 10 میلی‌متر ضخامت دارد و می‌توانید با توجه به محل مورد نظرتان از شیشه سکوریت‌های رنگی نیز بهره بگیرید.

نرده شیشه ای

محل اتصال حفاظ شیشه‌ای فیکس پوینت دیوار یا پله است بنابر این می‌توانید شیشه سکوریت خیلی راحت این نرده شیشه ای را در محل مورد نظرتان نصب کنید. دقت داشته باشید کوچک‌ ترین خطا در هنگام نصب این حفاظ‌ها، موجب هماهنگ نشدن و خرابی کل کار می‌شود. شما می‌توانید برای متصل کردن شیشه به دیوار، از بست‌های دکمه‌ای که جنس‌شان از آلومینیوم است کمک بگیرید. این بست‌ها ضد زنگ هستند و می‌توانید برای هماهنگ کردن آن‌ها با مکان موردنظر تان، از دکمه‌های رنگی نیز استفاده کنید.

  • نرده شیشه ای راه‌ پله

نرده‌های شیشه‌ای راه‌ پله در واقع یک حفاظ شیشه‌ای نصب درب اتوماتیک شیشه ای هستند که با اتصال‌های ضد زنگ به کف و دیوارهای پله آن‌ها را نصب می‌کنند. از این مدل معمولاً به‌ عنوان دستگیره یا محافظ استفاده می‌کنند. زیبایی و ظرافت این مدل از هندریل شیشه‌ای بسیار زیاد است و همین امر موجب شده‌ است افراد زیادی از آن بهره بگیرند. هندریل شیشه‌ای راه‌ پله امنیت بسیار بالایی را برای کاربران ایجاد می‌کند زیرا جنس شیشه‌های آن از سکوریت نشکن است و ضخامت بالایی دارند.

  • نرده شیشه ای اسپیگات

یکی دیگر از متداول ترین نرده‌های شیشه‌ای، گزینه اسپیگات است. این هندریل به صورت روکار است و پایه‌های آن از جنس فولاد یا استیل هستند. قالب گیری هندریل شیشه‌ای اسپیگات به صورت مستطیلی و گرد است. این گزینه از نرده‌های شیشه‌ای، خیلی سریع و راحت نصب می‌شوند و به همین علت هم از آن برای پروژه‌هایی که زمان نسبتا کمی دارند، استفاده می‌کنند.

برای نصب کردن این هندریل شیشه‌ای، نیازی به تخریب و آهن کشی قیمت پارتیشن شیشه ای ندارید و فقط با استفاده از 2 پایه می‌توانید آن‌ها را نصب نمایید. جنس شیشه این هندریل شیشه‌ای، از لمینت یا شیشه سکوریت است و امنیت بسیار زیادی دارد. به طور معمول از این نرده‌های شیشه‌ای در استخر استفاده می‌کنند زیرا جنس بسیار مقاومی دارد و تمام اتصالات به کار رفته در آن از جنس استیل ضد زنگ هستند.

  • نرده شیشه ای پله گرد

استفاده کردن از شیشه در قسمت‌های مختلف خانه یا محیط کار، زیبایی فضای داخلی را دوچندان می‌کند. به همین علت نیز افراد خیلی بیشتر از نرده‌های شیشه‌ای بهره می‌گیرند. نرده یا هندریل شیشه‌ای پله گرد، ظاهری زیبا و بسیار شیک به محیط خانه می‌دهد و در اجرای آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید خیلی راحت پایه و نوع شیشه آن را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پارتیشن شیشه ای

مزایای نرده شیشه ای

  • نرده‌های فلزی و چوبی در برابر رطوبت و دیگر عوامل خارجی مقاومت خیلی زیادی از خود نشان نمی‌دهند و در اثر برخورد با اشیاء و یا قرار گرفتن در معرض رطوبت، ممکن است زیبایی خود را از دست بدهند. اما نرده‌های شیشه‌ای مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و می‌توانید تا مدت‌های زیادی از آن‌ها بهره بگیرید. متریال‌های به‌ کار رفته در نرده‌های شیشه‌ای نیز از جنس ضد زنگ هستند و در شرایط یا دماهای مختلف، دچار تغییر رنگ یا آسیب نمی‌شوند.
  • با استفاده از این سیستم می‌توانید در فضاهای راه پله، استخر، بالکن و… امنیت خاصی برقرار کنید. زیرا این نوع نرده‌ها از جنس شیشه سکوریت هستند و در برابر فشار و ضربه مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهند.
  • با بهره گرفتن از این نرده‌ها می‌توانید به‌ راحتی نور را در فضا پخش کنید و فضای مورد نظرتان را دلپذیرتر و بازتر کنید.
  • از دیگر مزایای این سیستم می‌توان به سرعت نصب بالای آن اشاره کرد. شما می‌توانید به‌ راحتی با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی و گیره‌ها این شیشه‌ها را در محل مورد نظرتان متصل نمایید.
  • هزینه نگهداری و تمیز کردن نرده‌های شیشه‌ای نصب پارتیشن شیشه ای نیز بسیار پایین است و دیگر نیازی به تعمیر و یا رنگ کردن آن‌ها نخواهید داشت.
  • شما می‌توانید هندریل‌های شیشه‌ای را در متریال‌های مختلف برای خود سفارش دهید و از آن‌ها به‌ راحتی استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از نرده‌های شیشه‌ای رنگی نیز بهره بگیرید و به راحتی آن را با دکوراسیون داخلی‌تان هماهنگ کنید.

سخن پایانی

نرده شیشه ای از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و همین مزایا نیز موجب شده‌ است قیمت شیشه سکوریت امروزه افراد زیادی آن‌ها را جایگزین نرده‌های آهنی و استیل کنند. از این‌ رو اگر شما هم می‌خواهید زیبایی محل مورد نظرتان را بیشتر کنید و در هزینه‌های‌تان هم صرفه‌ جویی کنید، بهتر است به‌ جای استفاده کردن از نرده‌های قدیمی، سراغ این نرده‌های مدرن بروید و برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید. همان‌ طور که گفته شد، نصب این نرده‌ها اصلا کار دشواری نیست و می‌توانید به‌ راحتی خودتان این کار را انجام دهید. اما و اگر نتوانستید این کار را انجام دهید بهتر است حتما از افراد ماهر و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا آن را برای‌تان نصب کنند. دقت داشته باشید تراز نبودن نرده‌های شیشه‌ای می‌تواند به جنس آن آسیب وارد کند و دچار ضرر شوید. پس بهتر است بعد از پایان کار، از تراز بودن و هماهنگی آن اطمینان حاصل نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید درب اتوماتیک شیشه ای با همکاران ما در پویادر آ?رکا در ارتباط باشید