سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین ایمنی درب های اتوماتیک

مسئولین و فروشندگان باید با توجه به برخی قوانین ایمنی درب های اتوماتیک، امکان بروز هرگونه خطر را برای کاربران به حداقل برسانند. در واقع هنگام تولید و نصب درب‌های اتوماتیک، باید به برخی قوانین و نکات ایمنی توجه داشته باشید تا مشکلی برای کاربران و استفاده‌ کنندگان به وجود نیاید.

از جمله مهم‌ ترین این قوانین می‌توان به؛ رعایت کردن فاصله کمتر از 150 میلی‌متری بین منطقه تشخیص فعال سازی و منطقه تشخیص خودکار، در نظر گرفتن سرعت باز شدن درب حدود 500 میلی متر بر ثانیه، تعیین زمان باز ماندن درب بین 1 الی 5 ثانیه، تنظیم سرعت بسته شدن درب حدود 350 میلی‌متر بر ثانیه، امکان شناسایی 200 الی 700 میلی‌متر توسط سنسورهای پشتیبانی از کف زمین، اشغال کردن 30 میلی‌متر عرض دهنه توسط لت‌های بازشو در زمان باز بودن درب و... اشاره کرد.

در واقع با رعایت کردن این قوانین، می‌توانید سلامت و ایمنی کاربران یا افراد استفاده‌ کننده را تامین کنید و دیگر نگران بروز حوادث و مشکلات، نباشید. در ادامه مطلب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری درباره درب های اتوماتیک، در اختیار شما قرار دهیم.

عوامل ایجاد کننده مشکل یا خطر با توجه به نوع درب اتوماتیک

  • درب اتوماتیک کشویی

در درب‌های اتوماتیک کشویی، زمانی‌ که 2 لنگه درب به یک‌دیگر نزدیک می‌شوند و 2 لب بسته می‌شوند؛ ممکن است مشکلاتی احتمالی به وجود بیاید. در چنین شرایطی می‌توانید از صفحات جیبی و سنسورها کمک بگیرید و احتمال ایجاد خطرات رایج را کاهش دهید.

به‌ طور معمول شیار بالای درب که اپراتور را درون آن جای می‌دهند، به دلیل این‌ که در ارتفاع نسبتاً بالایی قرار دارد خطری ندارد و هر گونه صدمه ناشی از لمس این قسمت، به‌عنوان یک عمل عمدی به شمار می‌رود.

  • درب اتوماتیک لولایی

خطری که ممکن است در درب اتوماتیک لولایی رخ دهد بیشتر در چهارچوب درب، هنگام باز و بسته شدن لبه آن اتفاق می‌افتد. در چنین درب‌هایی شما می‌توانید با کمک گرفتن از سنسورهای کنترل سرعت باز و بسته شدن درب و سنسورهای ایمنی، امکان بروز برخی خطرها را کاهش دهید و از به دام افتادن انگشتان دست‌تان جلوگیری کنید.

  • درب اتوماتیک تاشو

از جمله اصلی‌ ترین نقاطی که ممکن است در این مدل درب خطر ایجاد کند؛ می‌توان به محلی که 2 لنگه درب به یک‌دیگر می‌رسند و سپس قسمتی که لنگه‌ها تا می‌شوند، اشاره کرد. در این شرایط توصیه می‌کنیم از سنسورهای محدود کردن سرعت باز و بسته شدن درب یا سنسورهای تشخیص حرکت کمک بگیرید و با استفاده از آن‌ها بروز برخی خطرات احتمالی را تا حدود زیادی کاهش دهید.

  • درب اتوماتیک گردان

از آن جایی ‌که درب‌های اتوماتیک گردان تعداد لبه‌های بسته شدن متعددی دارند،‌ محل‌های زیادی نیز در آن‌ها وجود دارد که می‌توانند خطرات بالقوه‌ای را ایجاد کنند. مثلا در آن‌ها اگر سوئیچ‌های موجود در پاشنه درب با کاربران و افراد برخوردی داشته باشند، درب به‌ طور کلی از حرکت می‌ایستد.

بیشتر بخوانید: درب ریلی اتوماتیک

بنابر این پیشنهاد می‌کنیم؛ قوانین ایمنی درب‌های اتوماتیک را نادیده نگیرید و از سنسورهای ایمنی و نوارهای ایمنی در قسمت بالا و قسمت بدنه اصلی درب اتوماتیک گردان استفاده کنید تا هیچ‌ گونه مشکلی سلامت شما و افراد استفاده‌ کننده را به خطر نیاندازید.

قوانین ایمنی درب های اتوماتیک

انواع استانداردها در درب‌های اتوماتیک

در حال حاضر در حال حاضر تعداد زیادی قواعد و استاندارد وجود دارند که باید در حین راه اندازی و نصب درب‌های اتوماتیک، تمام آن‌ها را مد نظر قرار دهید. اما بهتر است بدانید که مهم ترین این استانداردها شامل؛ بخشنامه ماشین آلات، قانون عملی بهداشت، رفاه و ایمنی در محل کار، مقررات تهیه و استفاده از تجهیزات کاری می‌شود.

علائم و تابلوهای راهنمایی در درب‌های اتوماتیک

قرار دادن علائم مناسب و روشن بر روی تمام درب‌های اتوماتیک، از جمله ضروری ترین کارهایی است که برای افزایش ایمنی کاربران در حین استفاده، باید از آن‌ها استفاده کنید. در واقع افراد متخصصی که وظیفه نصب و راه‌اندازی درب‌های اتوماتیک را برعهده دارند، باید تمام علائم مربوطه را ارتفاع 1300 تا 1600 میلی‌متری نصب کنند. برخی از مهم ترین این علائم شامل؛ علامت ورود ممنوع، علامت افراد معلول، علامت تردد نکردن در محل و علامت خروج اضطراری می‌شود که حتما باید از آن‌ها بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: موارد ایمنی درب های اتوماتیک

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که قوانین ایمنی درب های اتوماتیک، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و اگر در هنگام تولید، ساخت و نصب درب آن‌ها در نظر نگیرید، ممکن است خسارت‌ها و مشکلات احتمالی مختلفی به وجود بی‌آید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید پارتیشن شیشه ای با کارشناسان ما در پویا در آرکا در ارتباط باشید