سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محافظ شیشه ای شومینه

محافظ ‌شیشه ای شومینه برای جلوگیری از خطرات ناشی از تماس با شومینه به نوعی ضروری می‌باشد. اهمیت این موضوع به خصوص برای آن دسته از خانواده‌هایی که دارای بچه کوچک هستند و یا این که حیوان خانگی نگهداری می‌کنند دو چندان می‌گردد. برای این که خیالتان از بابت نزدیک شدن فرزندتان به شومینه راحت باشد توصیه بر این است که حتما از یک محافظ و گارد استفاده کنید.

محافظ انواع مختلفی دارد که در این پست ما می‌خواهیم درباره محافظ ‌شیشه ای شومینه صحبت کنیم؛ از این رو اگر به دنبال خرید این نوع از تجهیزات برای شومینه خود هستید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این پست ما را همراهی بفرمایید.

محافظ شومینه چیست؟

شومینه یکی از قدیمی‌ترین وسایل گرمایشی بوده که به منظور گرم نمودن فضا و همچنین پخت غذا به کار گرفته می‌شد. امروزه نیز استفاده از شومینه همچنان رایج است چرا که در کنار گرم نمودن مکان به عنوان ابزاری برای دکوراسیون منزل نیز کاربرد دارد. شومینه‌ها از نظر طرح، متریال و رنگ بسیار متنوع می‌باشند که علاوه بر گرم نمودن می‌توان از جنبه تزیینی آن‌ها نیز استفاده کرد.

شومینه انواع مختلفی دارد همانند نوع برقی، الکلی، تبخیری، چوبی و ... که هر کدام به نوعی می‌توانند گرما بخش محیط باشند. اما نکاتی که در ارتباط با شومینه‌ها بایستی توجه کرد، بحث امنیت آن‌ها می‌باشد چرا که اگر شومینه به خوبی محافظت نشود ممکن است که خطر آفرین باشد این موضوع به خصوص برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند و یا این که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند بسیار حائز اهمیت است از این رو باید به نوعی مانع از به وجود آمدن خطرات شد. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه استفاده از گارد یا همان محافظ شومینه‌ای است. با نصب محافظ بر روی شومینه می‌توان میزان خطرات احتمالی را به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید: شیشه ضد حریق چیست؟

انواع محافظ شومینه موجود در بازار

یادتان باشد که هیچ وقت از شومینه بدون محافظ استفاده نکنید نصب درب اتوماتیک شیشه ای چرا که می‌تواند خطرات بی‌شماری را به همراه داشته باشد. از آنجایی که استفاده از گارد و محافظ برای شومینه مورد نیاز است، تنوع در تولید این وسیله از نظر شکل و جنس نیز زیاد می‌باشد. از مهمترین انواع محافظ موجود در بازار می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر نمود:

  • حفاظ فانتزی
  • حفاظ ساده
  • حفاظ برنجی
  • حفاظ سلطنتی
  • حفاظ روستیک
  • حفاظ پاراوان
  • حفاظ نرده‌ای
  • حفاظ چوبی
  • حفاظ ‌شیشه ای

محافظ ‌شیشه ای شومینه چیست؟

همان طور که اشاره کردیم تنوع در طرح و مدل محافظ شومینه زیاد است که در این پست به طور اختصاصی می‌خواهیم در نوع ‌شیشه ای صحبت کنیم. شیشه یکی از متریال‌های پر کاربرد در ساخت محافظ برای شومینه است. که به عنوان دیوار شومینه و یا بخش رو به رویی آتش شومینه به کار گرفته می‌شود. محافظ ‌شیشه ای شومینه موجب می‌گردد تا افراد در معرض مستقیم شعله‌های آتش قرار نگیرند و همچنین دود و گازهای ناشی از سوختن مواد در داخل شومینه به محیط نفوذ نکند.

شیشه‌هایی که به عنوان گارد مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دسته شیشه‌های نشکن‌اند تا به خوبی بتوانند در برابر ضربات احتمالی از خود مقاومت نشان دهد. از جمله این شیشه‌ها می‌توان اشاره‌ای به شیشه لمینیت و سکوریت نمود. این شیشه‌ها به صورت چند لایه هستند و به خوبی می‌توانند در برابر حرارت تاب بیاورند. همچنین از نظر ساختاری نیز کم خطر هستند چرا که در صورت خرد و شکسته شدن به تکه‌های بسیار ریز با لبه های صاف تقسیم می‌شوند.

ابعاد محافظ ‌شیشه ای شومینه

همان طور که اشاره کردیم قیمت درب اتوماتیک شیشه ای شومینه علاوه بر گرم کردن منزل، نقش مهمی در دکوراسیون نیز دارد، این امر موجب شده که در طرح، شکل و ابعاد متنوعی ساخته شوند تا با توجه به نوع فضا و همچنین دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو محافظ ‌شیشه ای شومینه نیز متناسب با نوع شومینه در ابعاد و سایزهای مختلفی طراحی و تولید می‌گردد.

بیشتر بخوانید: انواع آجر شیشه ای و مزایای آن

مزایای استفاده از محافظ ‌شیشه ای شومینه

از مهمترین مزایای محافظ ‌شیشه ای شومینه می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر نمود:

  • نصب آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • راحتی در تمیز کردن
  • عدم تولید خاک
  • ایجاد دکوراسیونی زیبا
  • عدم انتشار خاکستر

کلام پایانی

استفاده از شومینه علاوه بر گرم نمودن فضا، وسیله‌ای مناسب برای ایجاد دکوراسیونی شیک و مدرن نیز به حساب می‌آید. یقینا شعله‌های آتش، نمایی چشم نواز و زیبا به فضای خانه می‌بخشد. اما اگر از محافظ ‌شیشه ای شومینه نیز استفاده شود، این زیبایی دو چندان خواهد شد و به علاوه، از این طریق می‌توان ایمنی و امنیت را با جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی فراهم آورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان ما در پویا در آرکا در ارتباط باشید