سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسانسور شیشه ای

آسانسور شیشه ای لوکس‌ترین و زیباترین انواع آسانسور موجود در بازار است که امروزه در بسیاری از مجتمع های مسکونی و مراکز خرید به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد آسانسور شیشه‌ای صرفا برای برای جا به جایی افراد و یا اشیاء نیست بلکه به دلیل ظاهر خاص و زیبایی که دارد به منظور ایجاد دکوراسیونی شیک برای ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر به دنبال راهنمای خرید بهترین و زیباترین آسانسور شیشه ای هستید و یا این که می خواهید با انواع آسانسورهای شیشه‌ای بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید چرا که می خواهیم به طور اختصاصی در مورد آسانسور شیشه ای صحبت کنیم و شما عزیزان را با انواع و مدل های مختلف آن آشنا کنیم.

آشنایی با آسانسور شیشه‌ای و کاربرد آن در صنعت ساختمان

یقینا همه شما عزیزان با چیستی آسانسور آشنا هستید، همان طور که می‌دانید آسانسور وسیله‌ای بسیار کاربردی است که از آن به منظور جا به جایی افراد و اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرد. آسانسور از نظر ظاهری، جنس، کاربرد و ... انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها نوع شیشه‌ای است. به آسانسور شیشه ای پنوراما نیز گفته می‌شود.

آسانسور شیشه‌ای از جنبه ظاهری بسیار حائز اهمیت است چرا که یک ابزار زیبا شناختی و مدرن سازی به حساب می‌آید. به علاوه با استفاده از آسانسور شیشه‌ای می‌توان فضای یک مکان تاریک را روشن‌تر نمود. یکی از ویژگی های جالب این ابزار تنوع در طرح و مدل می باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد از این رو افراد می‌توانند ایده های جذابی را به هنگام طراحی به کار ببرند.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع درب های پارتیشن شیشه ای

این نوع از آسانسورها، در سازه‌های شیشه‌ای نصب و راه اندازی می‌شوند و روشی نوین و هیجانی در یک مجتمع مسکونی و تجاری به حساب می آیند که به افراد اجازه می دهند بتوانند نمای بیرونی را ببینند و از اطراف لذت ببرند. در واقع آسانسور شیشه‌ای نوع خاصی از تجهیزات است که در ساختمان‌های بلند به منظور دیده شدن فضای معماری و همچنین فضای اطراف به کار گرفته می‌شود.

آسانسور شیشه ای

مزایای استفاده از آسانسور شیشه ای برای ساختمان

علاوه بر جا به جایی و جنبه زیبایی، این وسیله درای مزایای زیر نیز است:

  • بالا بردن ارزش و قیمت ساختمان
  • نصب سریع و آسان
  • تنوع در طرح و مدل
  • داشتن حرکت آرام و بی سر و صدا
  • جنس به کار رفته در آسانسور شیشه‌ای

شیشه آسانسور در واقع همان کابین آسانسور است که معمولا دارای جنسی از لمینیت می‌باشد. این جنس از استحکام کافی برخوردار است و می‌تواند به خوبی در برابر ضربات وارده از خود مقاومت نشان دهد. لمینیت یکی از مستحکم ترین متریال در ساخت آسانسور شیشه‌ای است و در هنگام شکسته شدن برخلاف شیشه معمولی به قطعات بسیار ریزی تقسیم می‌شود که با حداقل آسیب همراه خواهد بود. لمینیت در واقع نوعی تلق یا همان لایه PVB است که برای آسانسور شیشه‌ای به صورت دو و یا سه لایه ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: مزایای کابین دوش شیشه ای بدون فریم

انواع آسانسور شیشه ای

بر اساس نوع عملکرد و نوع سیستم محرکه به کار رفته، آسانسور شیشه ای به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  • آسانسور شیشه ای با عملکرد هیدرولیکی

از آنجایی که شیشه ظاهری شفاف دارد وجود متعلقات مربوط به آسانسور همچون سیم بکسل و یا وزنه تعادل مشخص می‌باشد که این امر نمایی جالب برای آسانسور ایجاد نمی‌کند. از این رو از سیستم هیدرولیکی استفاده می‌گردد. در این سیستم سیم بکسل وجود ندارد بنابراین تجهیزات مکانیکی شیشه-ای در معرض دید افراد قرار ندارد. البته سیستم هیدرولیکی از نظر جا به جایی دارای محدودیت‌هایی می‌باشد از جمله این که نمی‌توان آن را برای ساختمان‌هایی با ارتفاع زیاد پیاده سازی کرد.

  • سیستم شیشه‌ای با عملکرد کششی

این نوع از سیستم دقیقا بر عکس سیستم هیدرولیکی است، یعنی دارای سیم بکسل و وزنه تعادل می‌باشد و طوری طراحی شده که تجهیزات مکانیکی آن دیده می‌شوند. آسانسور شیشه‌ای کششی برای مجتمع‌های مسکونی و مراکز خرید با ارتفاع زیاد، مناسب است.

انواع آسانسور شیشه‌ای بر اساس کابین به کار رفته

آسانسور شیشه‌ای از نظر کابین به کار رفته دارای انواع مختلفی است که از آن جمله می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر نمود:

  • مدل مکعبی

این مدل، همان طور که از نام آن بر می‌آید به صورت مکعب است و معمولا نصبی مشکل دارد. این نوع از کابین دورن یک قابی فلزی احاطه شده است که درب‌های آن عملکردی جداگانه دارند.

  • مدل گرد

یکی از رایج‌ترین کابین‌های موجود در بازار است که حالتی گرد قیمت پارتیشن شیشه ای و نیمه گرد دارد و بیشتر می‌توان آن را در مراکز تجاری و پاساژها مشاهده کرد. مراحل ساخت شیشه نصب کابین گرد حتی از نوع مکعبی هم سخت‌تر است و بایستی توسط افراد متخصص راه اندازی شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و درب اتوماتیک شیشه ای با همکاران ما در پویادرآرکا در ارتباط باشید